Thursday, March 6, 2014

GLOOMY SUNDAY - The Hungarian Suicide Song - LAGU LAGENDA PALING BERPUAKA


ASSALAMUALAIKUM dan SELAMAT MALAM...

huahuahaua...

Untuk beberapa minggu nih kan...asik2 tgk muka Hanez Suraya n muka Sharnaaz Ahmad kat setiap blog2 yg aku survey...lagi2 blog Beautiful Nara yang sangat popular tu..mmg setiap jam update kisah dorang..mmg tgh meletopss kebabommm kau crita dia..aku pon follow laa gak story mory dorang..xda laa kate aku nih baek sangat kan kononnyee malas layan kisah dorang..nak taw gak ape laa kesudahan DRAMA2 MURAHAN nih...haaa...


malas nak cakap banyak...blog aku pon tempek gak muka dorang

apetah lagi, lately ade keluar kau statement dr mulot CHEF WAN yang bagi sedas "nasihat" paling pedas kat si Hanez nih..kau boleh kee..haaa...kalah kau rekod cili BHOT JOLOKIA sebagai cili terpedas kat dunia...angkara sape..sape lagi kalo bkn dari statemet lahar berapi Chef Wan...so korang bley laa yee tgk kat link yang aku nak bagi nih for those yang xtaw lagi kan...
apelaa korang nih..tu pon x taw..kecoh kot 1 Malaysia..



jangan main2 sama dia...makan saman baru taw
so

pung pang pung pang kat blog pon...orang len dah taw drama dorang kan...sbb senang dapat kan..

ANYWAY...

untuk entri kali nih aku nak lari sikitlaaa...actually, aku nak share something

haaa korang penah dengar or pnah taw x pasal 1 lagu or muzik nih nama dia "GLOOMY SUNDAY"...mybe ade yang penah n ade yang langsung x taw kan...sebab aku pon baru taw semalam...aku nak share skit pengamatan aku untuk lagu nih haa...antara konklusi yang aku dapat utk lagu yang di kompos oleh Rezső Seress seorang pianis dan liriknya ditulis oleh László Jávor seorang penyair...

nih Rezso Seress...tgk muka pon menyeramkan...macam bernyawa plak klo tatap mata dia lama2

dorang kate

"LAGU NIH LAGU BERHANTU"

means

"SAPE YANG DENGAR LAGU INI AKAN TERUS BUNUH DIRI MEREKA" 

sebab

"DEPA KATA ADE HIDDEN MEANING DALAM LAGU NIH UMPAMA SIHIR YANG MEMBUATKAN ORANG YANG DENGAR TU AKAN MEMBUNUH DIRI MEREKA"

haaaaaaaaaa, amacam.... seram tak...rase x seram kan....haha...sebab ak x reti wat gimik

menurut dorang..banyak evidence2 yang kukuh terdapat pada mangsa gejala bunuh diri yang berlaku di sekitar hungary dan negara2 di sekitarnya pada masa itu mempunyai kaitan dengan aktiviti mendengar lagu ini...banyak kes bunuh diri pada waktu itu...


aku dah dengar dah...tp sikit n awal2 lagu dia je..x sempat habis pon...pastu trus aku berhentikan sebab bulu roma aku dah naik..awal2 lagu pon dah rase seram acanerr..xtaw laaa sebab aku baca crita dia kat internet sambil dengar yang membuatkan feel seram tu naik or mmg ade kesan sampingan kalo dengar lagu tu...

BUT

aku xcaye n malam nih aku akan dengar lagi sekali FULL punyee sampai habis lagu tu

AND

aku tak taw laa story nih betul ke x...sebab lagu nih dah jadi lagenda kat belah2 western sane...klo korang nak taw kisah DISEBALIK lagu nih...haaaaaaaaaaa kau...ade kisah ok...sangat menyeramkan..TRUE STORY...bukan DRAMA MINGGUAN ok..aku bagi link..korang bace laaa sendiri kisah2 nyee...




ATAU

korang bley google sendiri kalo nak taw banyak lg info pasal lagu nih...aku pon tgh cari lg info2 dia nak taw lebih mendalam...macam best...hahahaha

nih lagu dia...try laa dengar...klo berani...hahaha

No comments :

ANDA JUGA MAYBE MINAT...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...