Wednesday, March 12, 2014

Penemuan Bandar Firaun Yang Tenggelam Di Dasar Lautan Berusia 1500 tahun


ASSALAMUALAIKUM dan SELAMAT PAGI/PETANG/MALAM
huahauhauhaua...

Al Firaun...sapa x kenal..habaq mai..memang hidup gua kalo x taw....kita  pon ade blaja satu perumpaan yang biase gak di gunakan iaitu zalim seperti Firaun...dan kita umat Islam pon ade belajar kesah mengenai Firaun serta kumpulannya yang tenggelam ke dalam laut merah semasa mengejar Nabi Musa...dah tu?? ape kaitan pulak ngan entri nih...kannn...xpayah laa nak tanda soal segalaaaa....

SO

google punye google punye google cari bahan...hengat nak cari info artis bahan membahan..tapi sori laa kan, klise sangat dalam blog nak taruk cter pasal artis selalu....muak sebab banyak dah blog bubuh cter2 pasal artis nih...senang2 je dapat...so aku malas nak sebok hal dorang..lantak depa laa kan...

ANYWAY
So akhirnyaa, aku ade dapat satu idea tetiba dalam kepala otak nak cari pasal Mystery of Ancient History, n terus google...kateenyee kau..haaa...weolss nak mendedahkan sedikit dalam blog aku...sekali dapat laa satu cter gabak yang interesting iaitu penemuan bandar firaun di dasar lautan pada tahun lepas...haaa kau...mane nak taw korek2 dasar laut jumpe macam ni kan....

AND 

critenyee cenggini...Bandar nih di jumpai oleh seorang seorang ahli arkeologi marin Perancis nama dia Franck Goddio katenyee laa kan....Goddio nih pergi bersama kumpulan dari Pusat Oxford dan juga Maritim Arkeologi dan Jabatan Antikuiti Mesir semasa nak jalankan misi dia...bukan nak cari natang bandar Firaun nih pon....

 TAPI

  depa kata si Goddio nih dok tgh berusaha cari kapal perang Napoleon dari 1798 nama dia Battle of the Nile dan korek punye korek sekali jumpa BANDAR kau....acanerr tu...bukan jumpa cikai2 ok...tapi BANDAR FIRAUN YANG TERTINGGAL...masuk buku sejarah Form 5 laaa name kau kalo orang Malaysia yang dapat korek jumpe...
kat bawah nih gambo2 nyee...haa kau...bukan kecik2 semut ok...itu aku pon x kesah..belakang umah aku banyak...nih besar2 gajah...patung yang depa jumpa tu hempap ko...xpayah nak kata laa...cepat2 laa mengucap yee...


















Haaa... acanerrr...bukan calang2 kau.... aku pon kata...wahhh betullah ape yang di perkatakan dalam Al Quran....ini buktinya.....



Sumber : kat Google sebab aku jumpa pon sebab aku taip kat dia

No comments :

ANDA JUGA MAYBE MINAT...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...