Saturday, April 9, 2011

SOALAN : ADAKAH ZAMAN BATU OR PALEOLITIK ITU ADA??




aihhh...fakta sejarah dunia kowt kali nihh soalan kau...aduiiiiyaiii....tapi kan, btol kee ape yg kita blaja selama nihh....SEJARAH PASAL MESOLITIK laaaa, PALILEOLITIK laaaa, ZAMAN LOGAM laaaa, apee ke bende laaa lagi kan....BETUL KEEE SUME TUU?? one more thing, btol kee keadaan orang ZAMAN BATU dulu sperti yg di gambarkan KESEMUANYA duduk dalam gua + x berpakaian ,kalo pakai pon...tutup bhgian cik pet kat bawah tuu jeee...opss...hahahaha + xda moral kemanusiaan ...means liar laaa....+ x da TEKNOLOGI + xda tamadun lagi + kolot...BTOL KEE?? ayoyoooo...kalo ikut sejarah dalam buku teks macam tuu laaa kan citerrnyeee yee yopp....aku cuba tanya kat diri aku...BTOL KEEE YOPP??

 

tapikan, dalam pencarian aku.... haaaa...jeng..jeng..jeng....cbe korg intai balik or haluskan pemikiran kita skjp dari sudut pandang ISLAM...dalam al-quran klo korg tgk....tahun2 zaman kenabian n kerasulan dahulu x dipanggil pun ZAMAN GUA or ZAMAN BATU...kalau kita intai dalam al-quran cme mnyebut tahun2 sebelumnya dengan mengikut TURUTAN NAMA KENABIAN AND RASUL yang di utuskan mengikut turutan waktu....iaitu zaman nabi adam, zaman nabi idris n so on... hatta, zaman manusia PERTAMA di ciptakan iaitu NABI ADAM xda pon tulis zaman batu.....and satu lagi btol ke NABI ADAM tuu idup dalam gua di sebabkan NABI ADAM merupakan manusia PERTAMA di ciptakan??? tidak sama sekali...nabi ADAM MEMBINA SEBUAH RUMAH DAN MEREKA SEKELUARGA DUDUK DI DALAMNYA....adakah manusia pertama ini BERBOGEL tanpa pakaian....jawapannya TIDAK, mereka tidak seperti yang di gambarkan oleh pakar2 SEJARAH BARAT yang mana mengatakan manusia ZAMAN BATU ADALAH MANUSIA YANG KOLOT DAN X BERPAKAIAN LENGKAP ataupun di kenali dengan nama HOMOSAPIEN....THE TRUTH is mereka sudah berpakaian lengkap menutup kesemua aurat dari atas hingga ke bawah....or ADAKAH SEBENARNYA ada manusia lain yg di ciptakan SEBELUM nabi ADAM??? terlalu byk konspirasi yg cuba SEJARAH BARAT memutar belitkan fakta....aishhhh....teruk tolll...

lg satu nk kata pasal manusia zaman awal ADALAH KOLOT DAN XDA TAMADUN.....eh helloooo, NABI ADAM bley berbicara sebanyak 40 BAHASA ok!!! ko nak apa, ENGLISH, ARAB, JEPUN, CHINA....everything di kurniakan oleh Allah kepada nabi ADAM...hatta, zaman itu NABI ADAM sudah MEMBINA MASJID AL-AQSA n NABI NUH sudah mampu membina BAHTERA yang sangat BESAR n....so, WHY di katakan mereka teramat kolot dan xda TAMADUN....sudah terbukti zaman PERMULAAN MANUSIA itu sudah PANDAI DALAM ARKITEKTUR...NABI ADAM hidup 1000 tahun klo x silap dan melahirkan seramai 40 orang anak yang mana kesemuanya apabila dilahirkan adalah kembar 2....mereka mempunyai jumlah cucu dan cicit seramai PULUHAN RIBU , jumlah sebenarnya x di ketahui...tapi, tuu laaa anggaran jumlahnya....KITA AKAN MELIHAT KEPADA KEHIDUPAN NABI ADAM SAHAJA kerana beliau merupakan manusia PERTAMA yang di ciptakan Allah di muka bumi ini seperti yang aku mentionkan kat atas...so, jika NABI ADAM sudah pandai bercucuk tanam dan pandai membina rumah dan masjid kenapa SEJARAH mengatakan manusia TERWAL zaman dahulu merupakan seorang yang SANGAT LIAR dan XDA ILMU PENGETAHUAN dan HIDUP DALAM KEADAAN YANG SERABUT....mmg klo kite tgk ADA AHLI ARKEOLOGI yg jumpa perkakas seperti BELIUNG kowt namenye yg mana di jadikan pisau utk memotong....TETAPI, ADAKAH sahih bnda itu....adakah terdapat DARAH ataupun SUMTHING PROVES yg membuktikan bnda itu btol2 digunakan sebagai pisau?? ...kita hanya di ajar BELIUNG adalah utk memotong daging buruan di zaman PALEOLITIK...tapi, boleh kee cikgu2 kita jawab soalan KALO KITA TANYA ADAKAH BUKTI YG DI KATAKAN MACAM TU...gerenti ternganga mulut cikgu korg...SEBAB SISTEM PELAJARAN kte kat MALAYSIA hanya GIVE N TAKE tanpa di beritahu reason2 nyee....seperti 1 + 1 = 2....itu jee yg di beritahu....tapi, kenapa + tuu ada untuk menggambarkan simbolik TAMBAH....ada sejarah kee di sebalik penggunaan simbol + tuuu...haaa, camna...sapa nak jawab.....mmg korg hebat...salute toink2 punyeee...hahaha

pada pendapat aku, SEJARAHWAN BARAT terpengaruh dengan teori YAHUDI CHARLES DARWIN yg mengatakan manusia ini asalnya daripada BEROK ....bodohkan...cam bangang....so, ciri2 haiwan tuu di COMBINEkan ngan perwatakan MANUSIA jadilaa seperti apa yg di katakan oleh depa suma tuu sbgai manusia yang liar, xda tamadun, hidup kat gua n macam2 lagi...MYBE kita ade tgk UKIRAN kat gua2 tuu yg zaman dulu kala punyee..tp, adakah ukiran itu MENGGAMBARKAN mereka duduk dalam gua dan beperwatakan liar seperti yg di gambarkan....ATAU ianya kerana SENI yg cuba mereka nak tonjolkan disebabkan masa itu tiada kertas ataupun pen....

sebenarnya banyak lagi jawapan yg aku hendak tulis......tetapi cukuplaa sekadar ini kerana aku nak kite sume berfikir kembali apakah kita nih suma SUDAH TERTIPU dengan sentimen BARAT dengan cuba memesongkan fakta sebenar..dan cuba mencari lagi jawapan kepada perkara ini....dan dengan ini kte akan cuba merungkai jawapan satu demi satu persoalan yang selama ini BERSARANG DALAM OTAK ESPECIALLY OTAK AKU......klo ada salah atau silap mengenai apa yg aku katakan ...mnta maaf sebab aku hanya CURIOUS n cuba menganalisis melalui apa yg aku dapat....so, kita akan lebih MERUNGKAI PERSOALAN yg banyak lg UTK EPISOD yg AKAN DATANG

No comments :

ANDA JUGA MAYBE MINAT...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...