Saturday, April 16, 2011

TIPS RENJIS BRIDAL : PENJAGAAN DIRI....SAPA2 PON BLEY



haaa...entry kali nihh bkn nyee apee kan....sebab nk promote kwn nye bisnes so, kte tgk skit ape yg terkandung kat dalamnyee...aku ade tgk ade entry kate kalo nk AWET MUDA SENTIASA kne g angkasa n bergerak dalam kelajuan cahaya laa pee laa kan...bende tuu kalo ikut TEORI FIZIK " MYBE" btol...but, kalo stakat just teori tanpa EKSPERIMEN x gne gak..sbb, teori apepon yg baru  di temui harus di jalankan dengan eksperimen hatta sekecil2 teori cam TEORI GRAVITI n TEORI MOMENTUM...of coz laa kne EKSPERIMEN DLU baru taw teori tuu 100% relevan kee x kan....tp, ade kee ciptaan manusia LEY MENGATASI KELAJUAN CAHAYA....KAT TEMPAT ANTI GRAVITI LAK TUU....hahaha...so, daripada memeningkan kpala pkr bnde yg bg kte agak MUSTAHIL ( walaupun klo ikutkan nothing imposibble in this world) camtu bek kite tgk ape yg RENJIS BRIDAL sediakan tips utk kte...x yah g luar angkasa pon...tips nih bkn utk pompuan jee..laki pon bley...ape salahnyee kan mencuba....laki pon xkn nk selekeh kan...penampilan kne r jaga...be profesional kne r jaga image kendiri......klo x, xde sape nk pandang laaa weyhh...hahah...klo nak taw lebih lanjut, try tgk blog dorg laa yee...
tips kali nihh kebanyakan nyee semua perkakas dah ade kat dapur rumah kte...TIPS2 NIH ADALAH PETUA NENEK2 KITA DAHULU....so, xpyh laa susah2 nak TEMPAH G ANGKASA kan...ok laaa... kte tgk antara tips2 yg dorg bg n TAMBAHAN INFO YANG AKU DPT SENDIRI :


Lobak

Lobak yang kaya dengan serabut dan vitamin E berfaedah bagi menghilangkan parut dan menaikkan seri muka. Ia turut sesuai untuk meningkatkan kelembapan pada kulit kering. Parutkan lobak dan ratakan pada wajah seperti mask. Biarkan untuk setengah jam.

Timun


Lekapkan mata dengan hirisan timun selama setengah (1/2) jam. Petua ini juga dapat menghilangkan lebam pada bawah mata serta menghilangkan rasa lesu dan letih. Ia juga berguna untuk menegangkan otot bawah mata.

Tomato

Bagi masalah kulit kurang bermaya, gunakan tomato yang telah diasingkan bahagian dalamnya. Sapukan lendir dan biji di dalamnya pada seluruh wajah, lalu dibiarkan sehingga kering sebelum dibilas

Avocado

Bagi masalah kulit berminyak dan kandungan zat lemak berlebihan pada pipi serta wajah, anda boleh mencuba buah Avocado yang ditempek isinya pada seluruh wajah. Rawatan ini mampu menghalang tumbuhnya jerawat baru.

Limau Purut

Bagi menghitamkan rambut dan menghilangkan kelemumur, sapukan hirisan limau purut pada rambut di kepala. Limau purut juga juga dapat mencantikkan kuku dengan menyapukan jusnya pada kuku secara kerap.

Bunga Mawar

Untuk menaikkan seri muka, bakal pengantin boleh mengamalkan petua memakan kelopak bunga mawar selama 44 hari sebelum tarikh perkahwinan. Dahulukan dengan bacaan selawat ke atas nabi, Fatihah dan ayat Nabi Yusof sebelum memakannya.

Madu

campurkan sedikit madu lebah dengan perahan asam gelugur. kalau xde, ley gantikan ngan perahan air limau purut.sapu kat muka untuk beberapa minit dan biarkan.kemudian bilas laa ngan air bersih. ini untuk menghilangkan masalah muka berminyak.  

selain itu, madu lebah juga bila di campur bersama bedak sejuk. kemudian di tempelkan ke muka, ia boleh mengatasi masalah jerawat juga. amakan setiap malam sebelum tido.

Pucuk jambu batu

hancurkan beberapa helai pucuk jambu batu kemudian tempelkan bersama2 bedak sejuk.sebelum tdo. wat utk setiap hari. tips ini untuk menghilangkan jerawat.


Daun teh hijau

rebus beberapa helai daun teh hijau. ketika suam, lekatkan kepada jerawat dan biarkan sehingga ianya kering. tips ini juga untuk mengatasi masalah jerawat.

Kulit kayu manis

untuk menghilangkan parut jerawat...kulit kayu manis di asah dan di campur dengan madu lebah. kemudian di tempelkan ke parut jerawat sebelum tido. esoknya, bilas dengan air suam.

Hampas timun

ini juga untuk menghilangkan parut jerawat......kisar timun kemudian tapis airnya. tampal hampas timun tersebut ke bahagian muka yang berparut dan biarkan selama setengah jam. kemudian bilas ngan air suam.


Lidah buaya

ambil gel daun lidah buaya. lumurkan ke muka 2 kali sehari. lepas kering, bilas ngan air suam. ini tips utk memutihkan dan melicinkan wajah.

Kunyit

ambil 1 cm kunyit hidup, stgh sudu asam jawa n skit bedak sejuk. campurkan ketiga2 bahan ini dan pakai setiap kali sebelum tido. ini khas untuk meliinkan kulit muka serta tempat2 yang lain seperti di lengan untuk menghilangkan daki dan mencerahkan kulit.





No comments :

ANDA JUGA MAYBE MINAT...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...