Sunday, March 13, 2011

KISAH MATA...UHUK~

aihhh, dalam bas mase ak tgh dok jalan g PKNS td ptg,mcm2 emosi ade..ade mmg rase cam nk marah, meluat, sedih....dalam 1 prjalanan jee aku dapat rase macam2 emosi...syg aku x bwk kamera tok aku snap pic....aihh, pakal jee an...ok, first time aku masuk dalam bas yg nk ke pusat bandar shah alam...PERGHH!!,mmg penuh siak, aku dok sit kat blkg skali..mmg bas full mcm dalam tin sardin, mmg aku rase cam nk pengsan ngan mcm2 bau...




CERITA PERTAMA

btw, dalam 10 mnit prjalanan kan, ttbe bas yg dah PACK ngan manusia2 nih stop laa kat satu bus stop, ttbe ade sorg nenek tua nihh haa naek...lngkungan umur cam 70 an gak r...tp, yg SDEY n rase nk MAKI nih bla xda sapa pon nk bg nenek nih dduk...aduhaii..malangnyaa...dah tuu, bdk U nihh plak tuu aku tgk byk dapat sit dok depan nenek tuu...xda sorg pon nk bgun n suh nenek tuu duduk...sblm nihh aku dgr cter dari kwn2 aku..kali nih dah dapat TGK NGAN KPALA MATA aku sndiri for FIRST TIME mmg rase sebak gak r....aku dah r dok sit blkg skali n berhimpit kat blkg tuh, klo bley mmg nk bg nenek tu ddk sit aku...tp, mmg dah pack ngan manusia...nk suh nenek tuu jalan smpi ke sit aku yg kat ujung dunia nih mmg HARAPAN TNGGL KENANGAN jee r,silap2 pengsan kat tgh2 bas tuu kang...agak sdey gak r, tp, nsib baek destinasi nenek tu x jauh mne...aku tgk muka budak2 kat depan tuu berbulu jee...rase cam nk trajang jee sekor2...pompuan lak tuu....mmg rugi klo dapat COUPLE ngn pompuan cam korang...aku ckp dlm ati jee r...x brani nk bg sedas...heheh

korg sanggup ke tgk nenek nih kalo jd camni depan mata??


CERITA KEDUA

yg kedua plak...time aku bru balik dari SACC mall...aku g sane sbb nk tukar no henset lame maxis aku yg ILANG....what thee hell r kn,BANGANG pnye pncuri, cam HANJING PRNGAI...tbe2,rase cam sdey ble trkenangkan HENSET aku yg ilang tuu..lg sdey ble tgk model yg same kat kedai henset kat dalam PAS td...hummm...ok enough!!


nih r henset aku yg ilang!! sdey siak..!!


ok...pas aku g SACC MALL, PAS....aku bli r MAMEE SLURP n so on kan...tbe r mase aku nk brtolak balik U...lalulah aku kat PKNS an..sbb mmg tnggu bas kat area stu gak...so ternmpk r sorg pakcik tua dalam lngkungan 70 an gak nih berkopiah dok jual kerepek ikan dari kereta ke kereta..gaya dia cam trdesak...syg xda kamera, cam nk tngkap jee gmbr dia...aku pon try r mnyapa pakcik tuu...aku tnya pakcik nih jual ape?..n then dia jwb dia jual kerepek ikan mentah..aduiii...punah ati aku...ingat yg dah goreng, ley mkn dlm bas nnti....ok xpe r...aku pon kate nk bli tok family aku nnti klo aku balik....pastu aku tnye bape ringgit satu..nk taw bapee die ckp...rm 10 HENGET ok!! klo besar xpeee!!! nihh kecik!! LETAK HARGA X HENGAT pakcik nihh...aku dr rase kesian konon2nye nk bli satu r an tgk pakcik nih trus x jd bli sbb mahal sgt...huhuh...aku pon tgh pokai gak nih..

haa, lbey kurg camnih r... BESAR KAN....cam SEMUT besar...nk taw bape harga..


RM10!!!...ampun tuanku...hamba x dpt serahkn tuanku kat pakcik td...huhu


CERITA KETIGA

haaa, yg nihh cter mase aku nk balik naik bas nihh...aihhhh....haa, yg nih aku rase cam mls nk cter r...tp, pe ley wat, trpksa gak crite..nme pon MULOT CYBER kan....hahaa...ade r an 1 pasagan trlarang tau pun singkatan dia GAYAH nihh haa...aduhaiii, nih ha nk habaq mai...aku tau r korg nih BANGGA ngan hubungan korg tuu...tp, xpyahlaaa dok tnjuk depan kami SUMA DALAM BAS....WTF laa kan dalam ati aku...pakcik, makcik,bdk kecik, tua, muda tgk korang BERANJANG dalam bas...ehh, hello....ko HENGAT bas tuu tmpt korg BERANJANG BERMESRA2 kee...dh r dok sblh tmpt sit aku...gli nk MAMPUS....tlg laaa....dok pegang2, sendeng kpala kat bahu laaa...aduhaiii...konon2 CUACA UJAN LEBAT kat luar tuu buat korg ROMANTIK laaa..camtuu??.....tlg r...MELAYU n STUDENT plak tuu...x puas lg kee beranjang smpi dlam bas pon nk beranjang....mmg r hak INDIVIDU, but, DAH TAW SONGSANG an...x pyh r rase BANGGA sgt smpi nk tnjuk....mkin org laen tgk...MAKIN MENJADI...aihh...rase cam campak jee dua ekor nih kuar bas...klo dok aku x nmpk xpee...nih sblh aku...MELUATNYEE laa hai....

dah tuu sampai laaa aku blik hostel....ujan lebat plus kilat sambung menyambung...mmg terbaik r...sampai2 jee basah kuyup

No comments :

ANDA JUGA MAYBE MINAT...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...