Tuesday, March 8, 2011

promosi "PENUNGGU ISTANA"


kalo kita tgk dari poster promosi, first yg kte tgk gerenti kite ingat nih sebuah filem yang gempak...dengan konsep shooting mnggunakan hand held kan...mmg org kat nih konsep pertama r yang di buat pengarah kat malaysia wat filem hand held....filem nih mybe dlm pkran korg msti ingat lbey kurang cam cter mat saleh PARANORMAL kan...hahaha...ak pon dengan rase x sabar n tertunggu-tunggu camne hasil GABUNGAN 2 produksi utama iaitu GRAND BRILLIANCE + PRIMEWORKS PRODUCTION dpt amik filem nih tok di tayangkan umum...lg2 konsep hand held yg di gunakan utk menampakkan impak REALITI dan mengajak penonton meneroka sekali bersama mereka......



smlm ak dan 4 org kawan ak pergi menonton promosi filem tersebut di UiTM induk Shah Alam dalam pkl 9 malam.....punye r bosan nk tnggu dari pkl 8 hingga pkl 10 baru nk start filem...ngan pengacara ala2 melodi menghiasi skrin putih besar depan kami...bg aku dorg SYOK SENDIRI ok...x rase pon pengacara tuu buat untuk memberi info or something kat hadirin yang hadir....tp ak bg KREDIT kat sape2 yg in charge event malam tuu...mmg agak bagus r sebab dpt handle event yg agak besar tuu...MC radhi khalid pulak tuu dorg pnggil...stailll...

ok2...mase yg di tunggu2 utk melihat sendiri buah tangan anak jati Malaysia menggunakan kaedah hand held utk filem genre REALITY HORROR....so, filem dh start n habis dalam 1 jam jee camtuu...n hasilnya...SGT MENDUKACITAKAN!!!! walaupun aku mmg x expect yang filem nihh setanding filem Paranormal mat saleh tuu..tp, sekurang2nya ley wat kami yang menonton teruja...tetapi, bg aku FAIL....klo out of 10 ...ak bg -1/10.....walaupun kate pengacara tuu, filem nihh bukan di reka ...tapi, cara lakonan dalam tuu x menampkkan realiti....1 pon x nmpk realiti (KECUALI YANG PASAL CUACA UJAN TUU BTOLL R )......lg 1 cara kawalan kamera menggunakan kaedah hand held sgt MEMENINGKAN KEPALA penonton...lg STRESS utk tgk ade r...ngan storyline ntah pape...bg aku crite nih x lgsg sesuai utk di tonton di pawagan...sbb yg nk dtg g pawagam utk sume org nak ilangkan stree, tp klo tgk cter nih pon dh nk stress, cane plak an.....jgn ttbe balik, penonton serang kaunter tiket mntk blik duit tiket smula sudah...

kalo pon KATENYE pengarah memberi inspirasi baru dalam karya, jgn r wat eksperimentasi utk filem YANG AKAN DI TAYANGKAN trus ke dalam pawagam...pless r...nk wat eksperimentasi boleh...tp, jgn dok bajet klo wat eksperimentasi menggunakan sesuatu konsep yg baru tu, mknanya dh hebat....kne tapis n suh sesiapa tgk dahulu...n bg KRITIK....nihh STORY LINE ntah PAPE,....ngan KAWALAN KAMERA YG MERASUK OTAK AKU n NK BG AKU MUNTAH....ACTING yg x nmpk real ( walaupun di katakan bnde tuu btul)....memalui cara dorg aku XNMPK yg bnde tuu real...actually, ak bru bgn tdo nih n trus bg komen...kpala pon dh berat n rase pening...nk kritik byk2 boleh...tp ptg nnti...tp, aku rase ckup kowt ape yg aku nk smpikan...STU LG, tlg r jgn wat sumthing yg kte nk tiru cara luar tp x taw n xda ilmu n kte di tertawa atau di perbodohkan balik....SDEY SGT...cerita yg patut boleh memberi pulangan baik kne perlekeh....sgt sdey ok....

2 comments :

Marya Hana said...

pendapat aku, penggunaan hand held tu x jadik masalah langsong. dalam filem ni handheld yg "not bad".kadang org jadikan handheld ni sbg gaya pengarahan..but, something wrong with their acting, mcm x real.

mase aku diploma, lecturer tunjok 1 filem yang guna mostly handheld dr mula smp habis.
yg tu lagi kau pening.

btw, aku sokong ah, filem ni buat aku kuciwa.

Unknown said...

mmg..ade cam cter paranormal yang mat saleh wat tuu r lbey kurg..tp, tuu r.....klo ikut someone yg blaja filem...mmg its ok..tp, klo kte lihat dr sudut pndang penonton umum skjp...mcm sumthing wrong somewhere...n thats why aku lihat filem nihh ikut pemikiran penonton umum

ANDA JUGA MAYBE MINAT...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...